07 August 2007

*MAKE-UP ART & BODY-PAINTS 2007

Morgane de zwaan-prinses.
Bal du masque 24 november '07.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik heb op zich een mooie avond gehad en vooral zelf de avond opgesierd en deels in praktijk gebracht wat ik net op de Wolfe-workshop had geleerd;-)

Helaas leent de kryolan-verf zich minder goed voor de heldere contrasten en moet ik toch waarschijnlijk helemaal gaan overstappen op wolfe-paint, want die is gewoon veel pigmentvaster dan kryolan. Het witte is wel Wolfe!

Mijn rechterarm heb ik zelf volledig opgeschilderd, OOK 'de sluiting' en de 'plooien' aan/in de 'mouw'. Omdat ik toch echt heel erg linkshandig ben, heb ik mijn linkerarm gewoon een kleurkrul gegeven, dat was een stuk makkelijker!

lieve groet, Morgane

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wolfe-workshop
Woensdag 21 november 2007:

Omdat mij tijden geleden werd aangeraden om met Wolfe make-up te gaan werken, heb ik me op de valreep nog ingeschreven in een grime-workshop met de Wolfe-brothers.
Veel ideeen, veel inspiratie en kennis opgedaan van het product 'wolfe' en nog een aantal hele leuke mensen ontmoet, waaronder de wolfe-brothers zelf die een flinke dosis humor hebben in hun manier van werken. Ik heb wel 5 pagina's volgeschreven!!!

Ik kwam tot de conclusie dat ik eigenlijk altijd verkeerd-om geschminkt heb; ik heb altijd de belijning eerst getekend en de open vlakken daarna met kleur ingevuld en vaak daarna NOG een keertje lijnen trekken want die waren natuurlijk vaak alweer uitgeveegd of te vaag geworden;-p
Zij zetten de hoofdkleuren op met een spons en tekenen DAARNA de lijnen, dus dat duurt veeeeeel minder lang dan mijn manier!!

Kortom, het was echt geweldig, maar ook zeker niet gemakkelijk want het is een totaal andere werkwijze en voelt alsof je een verflaag op een stuk schuurpapier met je kwast of spons wil oppakken - er is dus een soort weerstandsgevoel...
Het duurde daardoor ook best wel een tijd voordat ik het in mijn vingers had. Het resultaat mocht er toch wel wezen, al zeg ik het zelf;-)
Het hele cartooneske met de opgetrokken mond is simpelweg NIET mijn ding, en ook niet van de grimeuse die op mijn gezicht mocht oefenen dus dat hebben we gewoon weggelaten bij mij en ik heb het niet volledig afgemaakt;-p
Haar foto zoals ze er normaal uitziet, is
van de volgende dag:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vandaag 22 november, ben ik ook nog even langsgegaan, en blijven hangen in de special-effect-workshop waar er gewerkt werd met siliconen en dat heeft best wel een gruwelijk resultaat opgeleverd op Richard, de organisator van de workshops - iiiieeeew...
Niet te hard schrikken!

Voor het masker bij het kostuum van de elffantasy werd me ook verteld dat het goed is om met siliconen te werken - want daarmee kan je mega-spectaculaire effecten bereiken!!

Foto's komen er snel aan!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
GOTHIC PAINTS
Gothic-fotoproject voor fotoacademie-student.
Helaas heb ik maar vier goede digitale foto's van haar, de gewone foto is van afgelopen Elffantasy - april en is dus slechts enkele MAANDEN verschil, en dus GEEN JAREN!!!!!
Ze is 16, erg timide en verlegen in het normale leven, mijn paint heeft zo'n enorme verandering teweeg gebracht dat ik zelfs moeite heb met haar te herkennen als de persoon die uren tegenover mij heeft gezeten;0)

De paint is sterk geinspireerd op Dark Skies van Nene Thomas!!

De tranen zijn opgeschilderd want mijn modellen laten huilen wil ik doorgaans met alle mogelijkheid proberen te voorkomen;-p
Ze vond het uitermate grappig en door haar lachbuien gingen de zwarte druppels juist erg goed rollen!!





No comments: