07 August 2007

*FACE-PAINTS, EFF - Halloween'06-Koninginnedag'07

Inspiratie voor de Elffantasy:
Inspiration for the fantasy-fair:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Elffantasy 2007:

Vandaag had ik mijn echte kostuum aan: Sjamaan van de Himba-Amazones. De tekst die ik op 'perkament' heb ingeleverd voor de kostuumwedstrijd, heb ik hieronder geplakt;-)
Helaas heb ik niet gewonnen, maar het was toch wel erg stoer om mee te lopen!!




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Inschrijvingsformulier op perkament:

Tijdens een van zijn zuidelijke veldtochten is Hannibal op een groep Himba-amazones gestuit en heeft deze dames verzocht deel te nemen aan zijn optocht tegen de allesoverheersende Romeinen.
Merikare is mijn naam en als de Himba-sjamaan zorg ik dan ook voor de beschermingsrituelen en enige lichte verpleging als deze rituelen niet sterk genoeg blijken te zijn.
During one of his southern campaigns Hannibal bumped into a group of Himba-amazones and wanting these ladies to join his crusade against the overpowering romans.
Merikare is my name, as the Himba-shaman i take care of the protection-rituals and some light nursing, in case my rituals were not strong enough.

Beschrijving /description:
  • Lichtbruine SKAI-leren rok, arm-/been-bedekking, en donker goudbruin bovenstuk, muts en cape, allemaal versierd met een kleine 200 houten kralen in totaal en met dubbele katoenen onderkleding/ voering en een extra binnencape (tegen de koude woestijnnachten).
** Light-brown SKAI-leather skirt, arm- and legcovers, and dark goldbrown top, cap and cape, all decorated with somewhat 200 wooden beads and with double cotton undergarment/lining and extra inside-cape (against the cold desert-nights)
  • De rok en de arm-beenbedekking heb ik bewerkt om het leer ouder te laten lijken, de koffielucht is daarentegen nog niet vervlogen...
** The skirt and arm-legcover are both worked up to make the leather look older, the coffeesmell however is not completely gone...
  • Alle kralen-decoraties heb ik zelf gemaakt (behalve de halskettingen; deze heb ik op de markt gekocht)
**All beads-decorations are made by me (except for the necklaces; i purchased these at the marketplace)

~~~ALLEEN VOOR DE JURY~~~ONLY FOR THE JURY~~~
Beter goed gejat dan slecht verzonnen, gaat ook op voor mijn kostuum want het originele kostuum hangt op dit moment nog in het Tropenmuseum, in de expo Pracht en Kraal. Dat kostuum is echter top-less, al vond ik dat zelf ongepast om als sjamaan in een leger met voornamelijk mannen met blote borsten rond te lopen en daarbij is dat veel te koud.
**Better well stolen than badly invented, also counts for my costume which still is to be seen at the Tropen-museum, in the exhibition Beads and Beauty. That costume however is topless, but as a shaman of an army of mostly men i found it rather inappropriate to walk around bear-breasted, and besides way too cold.

>>> Dit kostuum is volledig zelfgemaakt op de halskettingen na en is zonder hulp tot stand gekomen; ik heb het daarbij volledig op de hand genaaid want deze zware stof kan niet onder mijn lichte naaimachine. Ik ben GEEN professional; ik maak voor de Elffantasy en een enkele keer voor bal du masque een kostuum, wat alleen voor mijn eigen plezier en gebruik is. Kom vooral dichterbij, dan zie je gelijk waarom!!!
** This costume is completely handmade and sewn by hand, since this heavy material cannot be sewn under my light-weight sewing-machine; without any help from others.
I am NOT a professional. I merely make myself a costume now and then for the Elffantasy and for an occasional bal du masque, only for my own use and pleasure. Please do come closer, then you’ll see why!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Elffantasy 2006, als weerwolvin uit de Victoriaanse tijd. De links naar foto-pagina's van vrienden en kennissen, staan hiernaast in de link-pagina>>
Voor de mensen die benieuwd zijn naar mijn elf-kostuum: hier een link naar site van fotograaf Christoffel/ Amano. Helaas kan je NIET doorklikken naar de andere 300 foto's want er zit een fout in de link;-(

De eldar-link is nogal zwaar en het kan dus lang duren voor je wat ziet.
Moonflame maakt ook schitterende foto's en zij heeft ook een elffair-sectie (maar een kleine selectie helaas)

Ik heb mijn kostuum helemaal zelf gemaakt, met alles erop en eraan: ik ben een weerwolvin, gebeten door een weerwolf op mijn wandeling, dus mijn mutatie zit nog in de beginfase...
De snit is een beetje a la North & South, maar de kleur en de sfeer is eerder Victoriaans Brits!!!
Het weerwolvenmasker is niet zelf gemaakt maar wel met beharing en grime aangepast. de pluisoortjes zitten onder mijn haar verstopt;-p

Het is in ieder geval de moeite waard geweest om me uit, of liever IN de naad te werken voor mijn kostuum, want ik heb het podium gehaald voor de kostuumwedstrijd! Helaas heb ik niet gewonnen...

Een gezellig onderonsje met de lijken-meneer: lieve duistere groet Morgane alias Airka Halywell xx



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
To all people who are curious to my fair-costume: i'm a victorian werewolf-lady; bitten by a werewolf on my daily walk, my mutation is still in the beginning fase...
I have made this costume myself!! The werewolf mask is made to fit my costume: i enhanced it with dark hair and make-up. I also have fluffy ears but they are hidden under my hair...

At least all the work on my costume wasn't a waste, since i made it to the stage to show my costume at the contest; i did not win though, unfortunately!

Here above you can see already a few of my digital images

kind regards and dark greetz xxx

Underneed you can find my a few of my analoge pictures:


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Koninginnedag 2007:

Anyways, ik heb wel een paar kinderen in de verf gezet en gelukkig niet te veel hetzelfde: Een spaanse en chinese vlinder en dolfijn;-) Ook nog een prinses en een pokemon-eend!!!
Ballonetjes, altijd leuk, alleen had ik stomweg de Nederlandse vlag op zijn kop gezet, tja ben blijkbaar toch nog steeds niet-nederlands, hahaha.

De foto-kwaliteit is helaas een stuk minder doordat ik ze zwaar heb moeten bewerken door de schaduw, erg jammer!










~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gothic foto-shoot Zandvoort, augustus 2006
coming soon!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Halloween at Goliath, november 2006

No comments: